Categories

سوال درموردخریداینترنتی


واقعیت خرید پستی

پستچی  طبق قانون جامع خرید وفروش اینترنتی عمل نموده یعنی

* از تحویل مرسوله قبل از دریافت تمامی وجه مندرج درفاکتور الصاقی خودداری می نماید"
توجه: دستورالعمل جامع خریدوفروش اینترنتی به شماره 410/8846 مصبوب 1389/5/25 وزارت ارتباطات وفن آوری.که سرپیچی از آن برای مامورین پست مسئولیت سنگینی بدنبال خواهد آورد, بدین شرح است:
مامورین پست «« قبل از تحویل مرسوله حاوی سفارش "می بایست مبلغ کامل"مندرج درفاکتور الصاقی به مرسوله را به همراه امضاء از تحویل گیرنده(خریدارکالا) اخذ نموده سپس مرسوله سفارش را تحویل دهد»» و شما به عنوان تحویل گیرنده (خریدار)نمی توانید *درخواست بازدید مرسوله سفارش را قبل از پرداخت وجه آن نمایید* و چنانچه اصرار به باز نمودن بسته بندی و بازدید از درون آن را جهت اطمینان از درستی و سلامت سفارش خریداری نموده قبل از پرداخت وجه نماید,پستچی موظف به عدم تحویل و بازگرداندن مرسوله به اداره پست می باشد.


سوال؟؟چرا پستچی تا دریافت کامل وجه و اخذ امضاء ,از تحویل مرسوله حاوی سفارش به خریدار امتناء می ورزد؟ و اجازه بازدیدوبررسی مرسوله را نمی دهد؟

جواب : شاید کالای خریداری شده شما از فروشگاه اینترنتی فاقد سلامت ویا متفاوت با آنچه سفارش داده بودید باشد , حال شما چنانچه هنوز با پستچی تسویه حساب کامل نکرده باشیدو مشکل مغایرتی را در کالای خریداری شده خود مشاهده نمایید, بلافاصله از پرداخت وجه سفارش امتناء می ورزید و مرسوله مذکور که هم اینک باز شده و از بسته بندی معمول خارج گشته را به پستچی برمی گردانید!!!!!...که این واکنش از طرف شما طبیعی است .....حال پستچی مرسوله را به واحدپستی خود بازمیگرداند.!!!****
ولی مرکز پستی این مرسوله باز شده به دست شما گیرنده (سفارش دهنده) را از پستچی به هیچ عنوان قبول نمی کند و اینجاست که چون پستچی دستورالعمل جامع خریدوفروش اینترنتی به شماره 410/8846 مصبوب 1389/5/25 را رعایت نکرده باید مبلغ کامل فاکتور را خودش از جیب مبارک پرداخت کند !!! و توبیخ پرسنلی نیز گردد. به همین دلیل هیچ پستچی حتی (پستچی هم محلی , آشنا )به این عقوبت تن نمی دهد

سوال ؟؟درصورتی خریدار وجه سفارش را پرداخت نمود و رسید پستچی را امضاء کرد, و پس از باز نمودن بسته بندی متوجه عدم سلامت ویا متفاوت بودن خرید خود با محتوای داخل مرسوله دریافتی گردید.راه جبران زیان خریدش چیست؟ آیا می تواند از پستچی طلب وجه خود و پس دادن مرسوله را نمایید؟
جواب :خیر این زیان به پست و پستچی مربوط نمی شود و خریدار فقط می تواند با مدیر و صاحب فروشگاه اینترنتی تماس بگیردبا (تلفن یا ایمیل)و اعتراض یا استرداد کالا ی خریداری نموده معیوب یا متفاوت خودرا درخواست نماید...و اینجاست که شما خریدار محترم باید پس از اطمینان کامل از پشتیبانی فروشگاه در صورت بروز مشکل , خرید پستی خود را انجام دهید و فریب تبلیغ کذایی (با خرید پستی کالا ,وجه آن را به پستچی پس از تحویل مرسوله سفارش پرداخت می نمایید) را نخورید و چشم بسته ثبت سفارش نکنید به امید تحویل کالا و پرداخت وجه آن که چنین چیزی غیر ممکن است
 

رونوشت مطالب از سندیکا پارسی شاپ: http://www.par30shop.ir

لینک مستقیم مطلب

 

فروشگاه اینترنتی چیست؟؟

فروشگاه طراحی شده بر روی اینترنت است که فروشندگان می توانند کالاها و محصولات خود را از این طریق عرضه نمایند و خریداران می توانند محصولات آنها را از جمله نرم افزار,کتاب ،قطعات و به طور کلی کالای مورد نظر خود را انتخاب و در صورت تمایل خریداری نمایند.

مزایای خریداینترنتی؟


1 -فروشگاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است.
2 -فروشگاه اینترنتی محدودیت مکانی ندارد و مشتریان می توانند از هر کجای می تواند خرید اینترنتی می کند.
3- خریدار می تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسی اجناس از قبیل فیلم ، ترانه ،موبایل ،کتاب و موارد دیگر باشد
4 - فروشگاه اینترنتی هیچ محدویتی برای تعداد مشتریان ندارد.
5 - فروشگاه اینترنتی حق انتخاب بیشتری در اختیار خریداران قرارمی دهد
6-ابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصولات شما
7-کاهش هزینه های جانبی نظیر اجاره محل,هزینه ویترین و انبار,فروشنده,خواب سرمایه و غیره در یک فروشگاه سنتی و سودآوری بیشتر
8-تحویل کالای خریداری شده درب منزل,بیمه بودن کالا و عدم مشکل حمل و نقل
9-عدم برخورد با ترافیک و کاهش آلودگی هوا

 

پرداخت اینترنتی وچگونگی انجام؟

 

راهنمای پرداخت

 


پرداخت اینترنتی چیست؟
     پرداخت اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت، در قبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق می شود به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت انجام شود. در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خود می تواند از اینترنت خرید کند و پول آن را همان موقع پرداخت نماید.

فرآیندپرداخت وبانکهای متصل؟

    * مدیران سایت های اینترنتی با بانک ها قراردادی می بندند و به این ترتیب پول با همکاری بانک از طریق اینترنت از حساب مشتری به حساب مدیر سایت واریز می شود.
در حال حاضر بانکهای ملت، سامان، پارسیان، ملی، اقتصاد نوین و پاسارگاد این امکان را فراهم آورده اند که افراد بتوانند با استفاده از کارت های بانکی تحت شتاب، خرید اینترنتی انجام دهند. یعنی این بانک ها به عنوان دروازۀ پرداخت یا درگاه پرداخت یا در اصطلاح Gateway عمل می کنند.

* این به این معنی نیست که فقط کارت های همین 5 بانک قابلیت خرید اینترنتی را دارد، بلکه به این معناست که این بانکها امکاناتی را فراهم کرده اند که بتوان با کارت سایر بانک ها نیز خرید اینترنتی کرد و این امکانات خود را در اختیار فروشگاههای اینترنتی قرار داده اند.
به این ترتیب شما پس از اطمینان از کالا یا سرویس سایت مورد نظر خود می توانید پول آن را به صورت آنلاین پرداخت نماید

کارتهای خریداینترنتی؟


تمامی کارتهای بانکی قابلیت خریداینترنتی را دارد فقط باید کارت شما دارای رمزدوم که رمزی6 تا 8 رقمی می باشدرا داشته باشد ..البته دریافت رمزدوم به سادگی از طریق دستگاههای خودپردازبانکهاقابل دریافت وفعال نمودن است.

برخی ازبانکها عضوشتاب یا شبکه شاپرک عبارت است از:    

کارت بانک های ملی، صادرات، پارسیان، سامان، اقتصاد نوین، پاسارگاد، ملت، کشاورزی، توسعه صادرات و صنعت و معدن و بانک سینا -پست بانک-مسکن-آینده-مهر-تجارت وکلیه بانکهای ایرانی دولتی یا خصوصی امکان خرید اینترنتی دارند
 

 

 

✔این سایت فروشگاهی امکان ثبت سفارش خریداینترنتی وپرداخت وجه کالا بااتصال خودکاربه سیستم درگاه بانکی ازطریق تمام کارتهای بانکی رادارد.
طراح سایت: وب نکارکیانا| توزیع کننده رسمی محصولات بهداشتی تناسب اندام از: اسلیمینگ ورلد لندن